Do It Yourself

δυναμό αυτοκινήτου για 12ν και για 220ν

Πήγαινε κάτω

δυναμό αυτοκινήτου για 12ν και για 220ν

Δημοσίευση από -nikos- Την / Το Δευ Φεβ 03, 2014 12:45 pm

αφορμη για αυτο το θεμα ειναι 
αυτο το βιντεακι που βρηκα...=

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]



τι εκανε ο τυπος.....   .... πηρε απο τον δυναμο δυο απο τις τρεις φασεις 
και τις οδηγησε σε εναν μετασχηματιστη.... περα απο αυτο τα υπολυπα που λεει στο βιντεο ειναι 
αχρηστα...
αλλα ας αναλυσουμε την ιδεα καθεαυτού...









ας πουμε οτι περνουμε δυο φασεις απο τις τρεις ενος δυναμου αυτοκινητου..

το συνολο της τασης αυτων των δυο συνδεσεων θα ειναι το αρθρισμα διαφορας δυναμικου μεταξυ των 
δυο φασεων....


η καθε φαση εχει διαφορα δυναμικου 120' μοιρες απο την αλλη... ετσι 
υποθετικα 
αν η μια φαση βγαζει 13,5 βολτ οι δυο φασεις μαζι θα βγαλουν = 13,5ν χ 66,7%=9ν+13,5ν= 22,5ν   


ετσι εχουμε 22,5ν βολτ εναλασσομενο ρευμα... αν το υπολογισουμε με τα 20Αμπερ που βγαζει καθε 
φαση επι 2 = 40 Αμπερ επι 22,5ν βολτ = 900 watt ενεργεια....

οπως ξερουμε τα βατ παραμενουν παντα τα ιδια σε τυχον μετατροπη με μετασχηματιστη 

οποτε εχουμε πια να κανουμε με 220 βολτ και 900 βατ.....

ας ''πιασουμε'' τα ''καλα'' του ενχειρηματος... 

εφόσον εχουμε εναν δυναμο με αυτοματη διεγερση τοτε οταν τραβηξουμε ταση απο τον 
μετασχηματιστη η πτωση τασης στον στατορα θα γινει αντιλιπτη αυτοματα απο τον ρυθμηστη διεγερσης 
των 12ν βολτ και θα αξησει την ταση διεγερσης αυτοματα για να επαναφερει την εξωδο στην σωστη τιμη.

ετσι με το θεμα σταθερης αποδοσης δεν εχουμε προβλημα.....  


ομως......   υπαρχει ενα αλλο θεμα που ισως αποδηχθει πολυ μεγαλυτερο προβλημα...
αυτο της συχνοτητας...

οπως βλεπουμε στο βιντεο σε καποια φαση μετραει την συχνοτητα και.....ειναι 300 Ηz..


για να δουμε....  

με 220 βολτ και 300 Hz που μπορουμε να το χρησιμοποιησουμε και που...οχι...

καταρχήν ο φωτισμός με λαμπες πυρακτώσεως δεν ενδιαφέρεται καθόλου αν το ρευμα 
εχει 50 Hz....300 Hz..... 500 Hz ή ειναι.... συνεχές ρεύμα 220 βολτ.... 

μετα... ολες οι συσκευες που εχουν μεσα μετασχηματιστη και ανόρθωση παλι δεν....ενδιαφερονται...
μιας και 
το κυκλωμα τους χρησιμοποιεί  συνεχες ρευμα.... αυτο ισχηει και 
για τους υπολογιστες,, και οποιαδηποτε αλλη συσκευη εχει παλμοτροφοδοτικο... 

μαλιστα στους υπολογιστες και συνεχες ρευμα να τους βαλεις παλι θα δουλεψουν αρκει να ειναι 220ν..  


λογικα.......... και ηλεκτρικα εργαλεια μπορουν να δουλεψουν μιας και εχουν 
universal μοτερ [με καρβουνακια...] ομως δεν ειμαι αυτη την στιγμη 100% σιγουρος..  θα το..
ψαξω.....



αυτο που ΣΙΓΟΥΡΑ    δεν μπορει να δουλεψει ειναι ολα τα ασυχρονα μοτερ.... μιας 
και η ταχύτητα περιστροφής εξαρτάτε απο την συχνότητα,,, ετσι αυτος ο ηλεκτρισμός αποκλείεται απο 
χρηση σε κυκλοφορητες καλοριφέρ ή αλλου τυπου ασύγχρονα μοτερ οπως αυτα των ανεμιστήρων...



πιθανών ακομη να μην δουλευει ή ακομη και να καταστρεψει τηλεοράσεις παλιας τεχνολογιας 
[με οθονη καθοδικού σωληνα..] οι νεώτερες πλάσμα ή λεντ δεν νομιζω να εχουν θεμα...


ακομη για τις λαμπες φθορισμου ή τις λαμπες οικονομιας τυπου φθορισμου παλι ΙΣΩΣ να μην μπορουν 
να δουλεψουν σε 300Ηz συχνοτητα..




ακομη θα πρεπει να προσθεσουμε οτι αυτη η ''μετατροπη'' θα πρεπει να αποφευχθει απο εφαρμογη σε 
αυτοκίνητο..διοτι σε περίπτωση διαρροής..... affraid παει... ο εγκέφαλος του αυτοκίνητου.....












γενικά δεν νομίζω οτι είναι και πολυ καλη ιδεα....επιφυλάσσομαι όμως για άλλες εφαρμογές.. 

_________________
«αν κλείσεις την πόρτα σου σε κάθε πλάνη, στο τέλος θα μείνει απ' έξω και η αλήθεια»
avatar
-nikos-
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 2545
Ημερομηνία εγγραφής : 29/05/2013

http://doityourself123.techno-zone.net

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: δυναμό αυτοκινήτου για 12ν και για 220ν

Δημοσίευση από TZAK KLIK Την / Το Τετ Φεβ 05, 2014 1:46 am

Η γνωμη μου: "The boy is working us!"

Mε εναν μετασχηματιστη μπορεις ν ανεβάσεις την τάση μεχρι 500.000 volt, αμα γουστάρεις!
το θεμα ειναι αν συμφέρει όλη η κατασκευή και η κατανάλωση καυσιμων.
σε αυτό δεν μου εδωσε απάντηση.
Με την λογική του, γιατί να μη βάλω 50 γεννήτριες ,τέτοιου είδους, πανω στη μηχανή, να μου παράγουν ρευμα
με τον ιδιο τρόπο,
avatar
TZAK KLIK

Αριθμός μηνυμάτων : 359
Ημερομηνία εγγραφής : 18/06/2013

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: δυναμό αυτοκινήτου για 12ν και για 220ν

Δημοσίευση από -nikos- Την / Το Τετ Φεβ 05, 2014 8:56 am

τωρα τελευταια σχεδιαζω ενα ινβερτερ που να μπορει να αποδωσει 2000 βατ σε μετατροπη 12ν σε 220ν ... αυτο το ενχειρημα ειναι λιγο,,, δυσκολο απο θεμα μετασχηματισμου διοτι σε αυτα τα 
βατ θελει 10+mm παχος καλωδίου.... στο προτευων....
ασε που δεν υπαρχει μοσφετ να μπορει να χειριστει τετειες διατομες αγωγου....

αν ειχαμε 24ν ή 48ν τοτε τα πραγματα γινονται πολυ πιο ευκολα...ομως για τα 12ν..... οσο λιγοτερα τα βολτ τοσο περισσοτερα αμπερ χρειάζονται 
για να παρουμε τα απετουμενα βατ.... σε μια οικιακη εγκατασταση δεν εχουμε προβλημα να εχουμε 
συστημα των 48ν ή ακομη και των 100ν ... μιας και οι μπαταριες οσο βαριες και 
αν ειναι δεν χρειαζεται να τις μετακινησουμε...
 οταν ομως χρειαζομαστε ενα ινβερτερ ''εκστρατειας'' τοτε...τα 12ν ειναι η πρωτη επιλογη..

για να γινει αυτο το ινβερτερ λιπων και να παραμεινουν τα εξαρτηματα σε..λογικο μεγεθος θα στραφουμε στην λυση της step-ap  παλμοτροφοδοτησης  

δηλ.. με ενα παλμοτροφοδοτικο θα ανεβασουμε την ταση στα 220 βολτ υψησυχνα.. [πχ. 1000Hz -1500Hz ] ετσι θα μεταφερουμε τα απαρετητα αμπερ σε υψηλη ταση... και μετα με ενα δευτερο σταδιο ινβερτερ θα μετατρεψουμε τα 220 συνεχες σε 220 εναλασσομενο 50Hz..  


παμε στον δυναμο τωρα.... 
ο δυναμο ειναι ενα τροπο-τινα παλμοτροφοδοτικο... βλεπεις με σχετικα μικρες διατομες καλοδιων στο στατορα του καταφερνει να βγαζει 65 ή 75 αμπερ.. και πανω απο 1500 βατ..
 αυτο το οφηλει στην υψηλη συχνοτητα που λειτουργει.. σε χαμηλες στροφες βγαζει 14 βολτ και λιγα αμπερ.. οσο αυξανουμε τις στροφες τοσο αυξανεται και η συχνοτητα-αμπερ ωστε να φτασει στην ονομαστικη του τιμη των αμπερ [πχ 70Α]...







Ο λογος που ειπα στο πανω μήνυμα το ''επιφυλάσσομαι όμως για άλλες εφαρμογές.. [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]''
ειναι η σκεψη οτι με μια τετοια μετατροπη μπορουμε να αποφυγουμε το πρώτο σταδιο του ινβερτερ.. και να μεινει μονο το δεύτερο-αυτο της συχνότητας των 50Hz.

_________________
«αν κλείσεις την πόρτα σου σε κάθε πλάνη, στο τέλος θα μείνει απ' έξω και η αλήθεια»
avatar
-nikos-
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 2545
Ημερομηνία εγγραφής : 29/05/2013

http://doityourself123.techno-zone.net

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: δυναμό αυτοκινήτου για 12ν και για 220ν

Δημοσίευση από TZAK KLIK Την / Το Τετ Φεβ 05, 2014 6:13 pm

τι εκανε ο τυπος.....  [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.] .... πηρε απο τον δυναμο δυο απο τις τρεις φασεις 
και τις οδηγησε σε εναν μετασχηματιστη.... 




Προσοχή!
 
Οι εναλλασσόμενες τάσεις προστίθενται σαν διανύσματα!
Τα διανύσματα,ως γνωστό, έχουν μέτρο και κατεύθυνση
στην προκείμενη περίπτωση το μέτρο είναι 220Volt (ή 60 Volt στο δυναμό)
και η  κατεύθυνση (μεταξύ τους) είναι 120 μοίρες.
το πως προστίθενται διανύσματα, μας μάθανε
 με πολύ κακό τρόπο στο γυμνάσιο .
Ένας τρόπος είναι η γραφική μέθοδος,

με χαρτί,και μολύβι χάρακες και μοιρογνωμόνια[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]




Μια άλλη μέθοδος είναι η χρήση του τροποποιημένου
πυθαγόρειου θεωρήματος,( με το κομπιουτεράκι)
τότε βρίσκω ότι
η τάση μεταξύ δυο πηνίων είναι:
 
381 Volt όταν τάση στο κάθε πηνίο είναι 220 Volt    και
104 Volt όταν τάση στο κάθε πηνίο είναι 60 Volt  στο δυναμό 
που κοντεύει να είναι όσο και η τάση δικτύου στην Αμερική
αλά το ημίτονο είναι πολύ χάλια, ένας μετασχηματιστής
θα ζεσταίνεται με αυτό,
avatar
TZAK KLIK

Αριθμός μηνυμάτων : 359
Ημερομηνία εγγραφής : 18/06/2013

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: δυναμό αυτοκινήτου για 12ν και για 220ν

Δημοσίευση από -nikos- Την / Το Πεμ Φεβ 06, 2014 8:27 am

το σκευτομουν χθες αυτο το θεμα της θερμοκρασιας και νομιζω οτι 
δεν θα εχει τετειο προβλημα,,και θα ζεστενεται κανονικα.

δεν το εχω δοκιμασει αλλα για να ζεσταθει υπέρμετρα θα πρεπει να εχει συνδεθει και ο ουδετερος.....ουτοσώστε να γινεται εσωτερική καταναλωση μεσα στον μετασχηματιστη  και ως συνεπεια να αυξηθει η θερμοκρασια.

απο την στιγμη που συνδεονται μονο οι δυο φασεις τοτε το αποτελεσμα θα ειναι μονο η διαφορα δυναμικου μεταξυ αυτων,, και η θερμοκρασια θα ειναι η προβλεπομενη-αναμενομενη και οχι κατι περισσοτερο.

_________________
«αν κλείσεις την πόρτα σου σε κάθε πλάνη, στο τέλος θα μείνει απ' έξω και η αλήθεια»
avatar
-nikos-
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 2545
Ημερομηνία εγγραφής : 29/05/2013

http://doityourself123.techno-zone.net

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: δυναμό αυτοκινήτου για 12ν και για 220ν

Δημοσίευση από TZAK KLIK Την / Το Πεμ Φεβ 06, 2014 3:17 pm

εχεις δικιο!
καταρχήν και ρευμα απο ηχο μπορεις να περάσεις απο μετασχηματιστη.
χωρις αυτος να παθαινει κάτι!
αλλα ειδα οτι αν προσθεσεις τις στιγμιαίες τασεις
 δύο ημιτόνικών σημάτων με ιδια συχνότητα, και με διφορά φάσης 120 μοιρες,
 τοτε το αποτέλεσμα ειναι παλι ημιτονικό σημα ,με ιδια συχνότητα ,με διαφορά φάσης 
240  μοιρες απο το πρωτο σήμα.
αυτό γινεται μάλλον λογω της συμμετριας που υπάρχει σε αυτή την γωνία.

_________________
What seems impossible today may be possible tomorrow
avatar
TZAK KLIK

Αριθμός μηνυμάτων : 359
Ημερομηνία εγγραφής : 18/06/2013

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: δυναμό αυτοκινήτου για 12ν και για 220ν

Δημοσίευση από -nikos- Την / Το Παρ Φεβ 07, 2014 8:19 am

εδω ταίριαζει και ενα βιντεακι που ειχα φτιαξει παλιοτερα..


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

_________________
«αν κλείσεις την πόρτα σου σε κάθε πλάνη, στο τέλος θα μείνει απ' έξω και η αλήθεια»
avatar
-nikos-
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 2545
Ημερομηνία εγγραφής : 29/05/2013

http://doityourself123.techno-zone.net

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: δυναμό αυτοκινήτου για 12ν και για 220ν

Δημοσίευση από TZAK KLIK Την / Το Σαβ Φεβ 08, 2014 6:15 pm

Μαλιστα πολυ ενδιαφέρον !!!!

_________________
What seems impossible today may be possible tomorrow
avatar
TZAK KLIK

Αριθμός μηνυμάτων : 359
Ημερομηνία εγγραφής : 18/06/2013

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: δυναμό αυτοκινήτου για 12ν και για 220ν

Δημοσίευση από -nikos- Την / Το Τρι Μαρ 18, 2014 8:14 pm

το ερωτημα αν τα υψησυχνα 220 βολτ 
που προκύπτουν απο την συνδεση μετασχηματιστη σε 
δυναμο αυτοκινητου ειναι 
''χρηστικά'' 
απαντήθηκε..... εδω= [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

_________________
«αν κλείσεις την πόρτα σου σε κάθε πλάνη, στο τέλος θα μείνει απ' έξω και η αλήθεια»
avatar
-nikos-
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 2545
Ημερομηνία εγγραφής : 29/05/2013

http://doityourself123.techno-zone.net

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: δυναμό αυτοκινήτου για 12ν και για 220ν

Δημοσίευση από wallace4 Την / Το Σαβ Φεβ 28, 2015 8:29 pm

Καλησπερα με αφορμη το συγκεκριμενο εγω θελω να ρωτησω κατι αλλο.Πως γινεται να δουλεψω με ενα δυναμο χωρις να δινω συνεχομενη διεγερση απο την μπαταρια?Θελω να δουλεψω 12 βολτ εργαλειο χωρις να χρειαζεται μπαταρια στην κατασκευη μου.

wallace4

Αριθμός μηνυμάτων : 2
Ημερομηνία εγγραφής : 28/02/2015

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: δυναμό αυτοκινήτου για 12ν και για 220ν

Δημοσίευση από -nikos- Την / Το Σαβ Φεβ 28, 2015 9:13 pm

wallace4 έγραψε:Καλησπερα με αφορμη το συγκεκριμενο εγω θελω να ρωτησω κατι αλλο.Πως γινεται να δουλεψω με ενα δυναμο χωρις να δινω συνεχομενη διεγερση απο την μπαταρια?Θελω να δουλεψω 12 βολτ εργαλειο χωρις να χρειαζεται μπαταρια στην κατασκευη μου.

Kαλησπερα και απο μενα... δεν χρειαζεται ο δυναμο συνεχη διεγερση αλλα μονο στην 
αρχη για 1 δευτερολεπτο...

αυτο που θες να φτιαξεις 
το εχω φτιαξει ηδη και λεπτομεριες θα βρεις εδω σε αυτο το λινκ=

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]



αλλα και εδω=
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

_________________
«αν κλείσεις την πόρτα σου σε κάθε πλάνη, στο τέλος θα μείνει απ' έξω και η αλήθεια»
avatar
-nikos-
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 2545
Ημερομηνία εγγραφής : 29/05/2013

http://doityourself123.techno-zone.net

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: δυναμό αυτοκινήτου για 12ν και για 220ν

Δημοσίευση από wallace4 Την / Το Σαβ Φεβ 28, 2015 9:34 pm

-nikos- έγραψε:
wallace4 έγραψε:Καλησπερα με αφορμη το συγκεκριμενο εγω θελω να ρωτησω κατι αλλο.Πως γινεται να δουλεψω με ενα δυναμο χωρις να δινω συνεχομενη διεγερση απο την μπαταρια?Θελω να δουλεψω 12 βολτ εργαλειο χωρις να χρειαζεται μπαταρια στην κατασκευη μου.

Kαλησπερα και απο μενα... δεν χρειαζεται ο δυναμο συνεχη διεγερση αλλα μονο στην 
αρχη για 1 δευτερολεπτο...

αυτο που θες να φτιαξεις 
το εχω φτιαξει ηδη και λεπτομεριες θα βρεις εδω σε αυτο το λινκ=

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]



αλλα και εδω=
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Ευχαριστω πολυ Νικο το ειχα δει μετα το μηνυμα αλλα θελω να σε ρωτησω στο δυναμο που χρησιμοποιησες στο ελαιοραβδιστικο εβαλες μια διοδο επειδη απο ηλεκτρολογικα δεν κατεχω πολλα και απο την φωτο δεν μπορω να καταλαβω μου λες τι διοδος ειναι αυτη και ακριβως την συνδεση της?

wallace4

Αριθμός μηνυμάτων : 2
Ημερομηνία εγγραφής : 28/02/2015

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: δυναμό αυτοκινήτου για 12ν και για 220ν

Δημοσίευση από -nikos- Την / Το Κυρ Μαρ 01, 2015 2:31 pm

μια διοδο μεταξυ διεγερσης-εξωδου
και μια διοδο μεταξυ αυτοδιεγερσης-διεγερσης... δηλ δυο διοδους...

χρησημοποιησα μια γεφυρα για αυτον τον σκοπο διοτι η γεφυρα εχει ψυκτρα.

η γεφυρα εχει μεσα της 4 διοδους και εγω εκανα χρηση τις 2.

_________________
«αν κλείσεις την πόρτα σου σε κάθε πλάνη, στο τέλος θα μείνει απ' έξω και η αλήθεια»
avatar
-nikos-
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 2545
Ημερομηνία εγγραφής : 29/05/2013

http://doityourself123.techno-zone.net

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: δυναμό αυτοκινήτου για 12ν και για 220ν

Δημοσίευση από ARBEN Την / Το Τετ Οκτ 12, 2016 1:06 am

Niko καλό βράδυ με συγχαρητήρια για το φόρουμ σας μια απόλυτη έκπληξη μου αρέσει πολλή αγάπη στον τομέα των ηλεκτρονικών ειδών έχουν την επιθυμία να μάθουν όσο από εσάς, είμαι ένας αρχάριος στον τομέα αυτό που μου αρέσει περισσότερο

ARBEN

Αριθμός μηνυμάτων : 1
Ημερομηνία εγγραφής : 12/10/2016

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: δυναμό αυτοκινήτου για 12ν και για 220ν

Δημοσίευση από -nikos- Την / Το Τετ Οκτ 12, 2016 8:32 am

ARBEN καλώς ηρθες στο φορουμ !!


_________________
«αν κλείσεις την πόρτα σου σε κάθε πλάνη, στο τέλος θα μείνει απ' έξω και η αλήθεια»
avatar
-nikos-
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 2545
Ημερομηνία εγγραφής : 29/05/2013

http://doityourself123.techno-zone.net

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης